duminică, 23 ianuarie 2011

CU 4.000 DE LEI DEVENITI PARINTI

Cu 4.000 de lei deveniţi părinţi



21 ianuarie 2011 22:43
562 vizualizari
A- A+ tipareste yahoo mail

60886
Cine vrea copil, trebuie să pună bani buni deoparte. Nu pentru când juniorul merge la facultate, ci pentru cele nouă luni care precedă naşterea micuţului şi pentru perioada imediat următoare. Controalele la medic, analizele, testele, scutecele, pătuţul, căruciorul, biberonul şi tetinele – toate cântăresc greu în buzunarul părinţilor.

"Să aveţi un copil sănătos!". Aceasta este urarea numărul 1 pentru orice cuplu, atunci când barza bate la uşă. Însă, până în momentul când ajungi să ţii copilul în braţe, sunt destule de făcut, aşa că emoţia momentului când simţi prima mişcare a copilului e completată de agitaţia analizelor şi a pregătirilor. Cu cât se plăteşte bucuria de a fi părinţi, vedem în cele ce urmează.

Minim 1.500 de lei pentru analize şi teste

Teste pentru determinarea Rh-ului gravidei, hemoleucograma, serologie pentru HIV, sifilis, hepatita B, heptatita C, calcemie, sumar de urină, triplu test, ecografii... toate se află pe lista recomandărilor medicilor pentru viitoarele mame. "Pentru primele analize, cele de sânge, urină etc, am plătit vreo 160 lei, iar în luna a şaptea le-am repetat. La control am fost de vreo opt ori şi de fiecare dată am plătit 50 de lei. Au fost şi trei ecografii pentru care am plătit alţi 180 lei. Eu am vrut să fac şi un triplu test şi un ecograf 3 D. Am luat şi vitamine de 50 de lei pe lună, adică de 450 lei în total. Eu am avut o sarcină uşoară, fără complicaţii, aşa că nu au fost necesare teste suplimentare, dar unele mămici trebuie să facă şi alte analize", spune Ana, proaspătă mămică.
La capitolele teste şi analize, trebuie spus că avem de-a face cu costuri de la o extremă la alta: o glicemie e 6-7 lei, câtă vreme un triplu test (care depistează defectele de tub neural) costă 150 lei. Pentru un ecograf 3 D se plăteşte puţin mai mult: 160 lei.
Şi acum tragem linie şi adunăm: cel puţin 1300 lei costă doar analizele prenatale, în condiţiile în care sarcina nu este una cu complicaţii. Pachete speciale de urmărire a sarcinii nu prea sunt oferite de (poli)clinicile din Sibiu, dar în Bucureşti, unde asemenea oferte există, preţul ajunge la 2.000 lei.

Naştere cu 1.000 sau 2.200 de lei

Se poate naşte în instituţiile spitaliceşti ale statului sau într-o clinică privată. Depinde de posibilităţile fiecăruia. Cine are un portofel bine garnisit cu bani optează pentru condiţiile de lux ale clinicilor din alte oraşe. "Eu am născut în Braşov şi am avut condiţii de patru stele. Toată lumea s-a purtat extraordinar. A fost o naştere normală şi ne-a costat 2200 lei, dar a meritat", povesteşte Crina, care a adus pe lume primul ei copil în urmă cu o lună.
Mai ieftină e naşterea la maternitate. "Am vorbit şi cu celelalte mămici şi, în general, pentru o naştere normală se dau 100-150 de euro medicului, vreo 150 de lei moaşei. Trebuie să pui deoparte şi pentru asistentele care au grijă de cel mic, deci în total trebuie să ai vreo 1000 lei pregătiţi pentru naştere şi zilele cât mai stai în spital", adaugă Ana.

De la suzetă, la scutece şi pătuţ

Chiar dacă aţi respectat credinţele din bătrâni şi nu aţi pregătit dinainte lucrurile necesare pentru cel mai mic membru al familiei, tot trebuie să aveţi grijă de primele lui necesităţi. Adică de hăinuţe, pătuţ, biberon, tetină, termometru. Costul? Minim 1000 lei. Să vedem cum îi distribuim.
Primul pe listă este pătuţul: unul de 200 lei, am ales noi pentru ca preţul să nu fie dintre cele mai piperate. pentru saltea daţi 100 lei, pentru termomentru - 25 lei, pentru un cărucior - vreo 400 lei. Lista nu s-a încheiat însă, aşa că trecem la lucruri pe care le veţi utiliza şi le veţi arunca. Pentru scutece veţi plătit lunar minim 100 lei, pontru şerveţele umede - vreo 50 de lei în fiecare lună, iar dacă pui la socoteală că şi o tetină costă 20 lei şi că trebuie schimbată, acordaţi-i celui mic o parte importantă din bugetul familiei.
Adăugaţi la buget şi costul hăinuţelor. Luând în considerare rapiditatea cu care bebeleşul câştigă kilograme, nu uitaţi că tot mereu va avea nevoie de ţinute noi, iar preţurile nu sunt tocmai mici. O bluzică şi o pereche de pantalonaşi costă 25 de lei, o bluzică mai grosuţă - 25 lei, un fâş - 50 de lei, un body - 13 lei, un set de trei scutece - 20 de lei, un sac de dormit - 100 lei. Minimul pentru aceste câteva articole de îmbrăcăminte este de 225 lei şi, cu siguranţă, ele nu sunt suficiente pentru bebeluş.
***
Şi acum că am ajuns la final să vedem şi cât ne costă să devenim părinţi: minim 3.600 de lei, dar pentru cheltuieli neprăvăzute ami puneţi deoparte vreo 400 de lei şi aşa începeţi viaţa de părinţi cu un buget de 4.000 de lei.
Veţi fi mai săraci cu 4.000 de lei, dar mai bogaţi şi mai împliniţi alături de copil.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu