marți, 27 septembrie 2011

Tâlhărie "în direct" în centrul Sibiului

Un sibian a dat exemplu de spirit civic, fugind după un tânăr care smulsese poşeta de pe umărul unei fete * De regulă, sibienii nu intervin, nu sună la 112 şi nici nu oferă informaţii poliţiştilor, de teamă * Săptămâna de prevenire a criminalităţii îi pune pe sibieni faţă în faţă cu fapte grave care s–au întâmplat, chiar dacă au un impact puternic, scopul fiind acela de a ne face mai atenţi la lucrurile din jur

Tâlhărie în centrul Sibiului! Un bărbat a smuls geanta unei tinere şi a fugit pe străduţele din zonă. Ca niciodată, parcă, sibienii au dat dovadă de spirit civic. Fata a ţipat, iar ei şi-au dat seama că lucrurile nu sunt în regulă şi au fugit în urmărirea bărbatului. Un sibian care era cu maşina pe strada Papiu Ilarian a blocat drumul, iar altul a pus mâna pe făptaş şi l-a predat poliţiştilor, care au venit imediat la faţa locului. Aceasta a fost una dintre cele mai reuşite acţiuni de testare a spiritului civic realizate de Inspectoratul de Poliţie al judeţului Sibiu, deşi nici acum nimeni nu a sunat la 112.
Până acum, deşi faptele grave se petreceau în imediata lor apropiere, oamenii nu interveneau, de teamă. De această dată, însă, mulţi dintre ei au încercat să îl prindă pe făptaş şi, de asemenea, au oferit date concludente referitoare la cel care a furat poşeta. Într-un caz real, poliţiştii ar fi reuşit să dea de urma infractorului ţinând cont de datele oferite de sibienii care au fost martori la întâmplare. "Această simulare a avut loc pe fondul întâmplării unor astfel de evenimente în spaţiul public, respectiv de smulgere de lănţişoare şi de poşete. De aceea considerăm că acţiunea noastră este binevenită. Spre bucuria noastră, faţă de anul trecut, câţiva cetăţeni au încercat să intervină şi chiar au urmărit autorul. Este un motiv pentru care considerăm că acţiunea a fost una reuşită şi sperăm ca toţi cetăţenii să urmeze exemplul celor care astăzi au urmărit presupusul hoţ. Dacă până acum sibienii nu au intervenit, se pare că de la an la an, spiritul civic îşi spune tot mai mult cuvântul. Sperăm ca această atitudine să crească în rândul populaţiei. Victimele, de regulă, nu spun. Din cauza şocului prin care trec nu îşi aduc aminte cum arată autorii şi noi ne bazăm pe detaliile pe care ni le dau martorii oculari sau cei care intervin la asemenea evenimente", a spus Christian Stanciu, inspector principal al Biroului de Prevenire a Criminalităţii din cadrul IPJ Sibiu.

Speriaţi

Deşi au fost speriaţi, oamenii au reuşit să dea detalii despre cel care a fugit cu geanta tinerei care, din fericire, ieri a jucat doar un rol. "Am auzit-o ţipând. Am crezut, la un moment dat, că e vorba de soţul ei sau de un amic. Cine poate şti? Dar eu cred că a fost urmărită. Că nu avea de unde să ştie că are ceva în geantă", a spus un bărbat care a oferit detalii despre făptaş. Altul a spus că a vrut să îl oprească pe hoţ, dar a fost un pic prea târziu. "Am auzit că striga . Am văzut când a fugit. Avea o geantă neagră, o şapcă pe cap şi era de înălţimea şi statura mea. Acum mă duc să le spun poliţiştilor ce am văzut", a spus omul.
Un singur sibian a fugit imediat după bărbatul care furase geanta fetei. "Nu m-am gândit dacă mi-e frică sau nu. Am fugit după el. Un om a pus maşina invers şi i-a blocat drumul. Aşa am reuşit să îl prind şi l-am dat poliţiei", a spus Gheorghe Mâtcă, sibianul care a reuşit să îl prindă pe aşa-zisul infractor.

Prevenire pe toate fronturile

Acţiunea de ieri a făcut parte din "Săptămâna prevenirii cri­minalităţii", care va avea loc în perioada 26 - 30 septem­brie. Evenimentul a ajuns la a şasea ediţie şi este organizat de Poliţia Română, împreună cu partenerii săi din diverse domenii (autorităţi locale, unităţi de învăţământ, socie­tăţi comerciale, organizaţii neguvernamentale, instituţii guvernamentale, mass-media. În judeţul Sibiu, se vor desfăşura activităţi structurate pe domenii de prevenire, în fiecare zi fiind abordat un domeniu distinct de activitate. Tot ieri au fost distribuite stick-ere (autocolante) cu mesaje preventive care au fost aplicate împreună cu angajaţii socie­tăţii TURSIB în toate mijloa­cele de transport în comun, scopul fiind prevenirea furtu­rilor din genţi şi buzunare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu